Jak na svůj první CS:GO server
Rád bych vám tedy pomohl spustit váš první server, tak aby vůbec fungoval, tak aby to bylo pro nováčky jednoduché a aby ste se něco přiučili.
Již mnoho lidí zkoušelo, jak si rozběhnout vlastní server, ať už jako privát pro kamarády a nebo pro veřejnost s přáním jen ať se to stane známým. Také spousta lidí vyhořela a to buď z finančních důvodů nebo s nedostatečnou podporou na fórech hostingů a nebo z nedostatku času i jiných důvodů. Rád bych vám tedy pomohl spustit váš první server, tak aby vůbec fungoval, tak aby to bylo pro nováčky jednoduché a aby ste se něco přiučili. Tak nejdříve si stáhněte nějaký FTP program (Já používám WinSCP), ale můžete i jiné je jich hodně a můžeme jít na věc.
V první řadě potřebujete najít levný, ale kvalitní hosting, kde si koupíte svůj první server. Hostingů je mnoho ale třeba na Crew.sk máte server na 3 dny zdarma. Tudíž si ho objednáte, nastavíte počet slotů, jméno jak se bude v Hydře jmenovat a rovnou i heslo k FTP. Počkáte než se nainstaluje, pak půjdete do jeho detailů a ve spouštěcích parametrech si nastavíte co vlastně bude server při spouštění provádět.
"+exec server.cfg +game_type 0 +game_mode 0 +map de_dust2 -autoupdate" Tyto jsou pro vás základní a dostačující. +exec server.cfg - tím se spustí konfigurační soubor ke kterému se dostaneme později. +game_type 0 +game_mode 0 tyto 2 parametry mají více kombinací mezi sebou už přímo od VALVE, kterými si nejjednodušeji nastavíte, co by na serveru mělo být za mód. My se však zaměříme na CASUAL, který je vlastně prázný server se základními pluginy a možností si ho jakkoliv upravovat. +map de_dust2 Tento parametr slouží k nastavení defaultní mapy po každém restartu. A nakonec -autoupdate parametr, který vám bude stahovat nejnovější verze od VALVE, které sou bohužel potřebné jinak se na server nikdo nebude moct připojit.
Druhým krokem zůstaneme ještě stále v Hydře a teď se přesuneme do pluginů, kde nám Crew.sk nabízí první pomocnou ruku. Nainstalujeme si tedy pluginy, které by se nám líbili a které jsou potřeba pro správu pluginů. Například nainstalujeme nejdříve ty důležité a tím je METAMOD a SOURCEMOD a doporučím i UPDATE BOOSTER (slouží k těm aktualizacím, které ste nastavovali do spouštěcích parametrů).
Třetím krokem se už podíváme do FTP serveru, tam jsou napsány potřebné údaje, které přepíšeme do připojení v tom programu, který jsme si stáhli na začátku a připojíme se tam. Nyní jsme vlastně v jádru celého serveru odkud se celý řídí, odkud se načítají mapy, modely, textury, pluginy a prostě vše. My se ale nejdříve podíváme do zbylého nastavení. Přejdeme tedy do složky CFG u kořenového adresáře a nějaký soubor.cfg si přesuneme na plochu, přejmenujeme si ho u sebe na: server.cfg (Který jsme nastavovali do spouštěcích parametrů.) a začneme skládat základní nastavení. Jelikož VALVE nakázalo majitelům serverů mít originální hru na STEAMU pomocí tzv. TOKENŮ, vygenerujeme si tedy svůj token a do server.cfg si ho zapíšeme i s dalším základním nastavením.
sv_setsteamaccount "53DF5463F1D8F3D21G86F2D1G8D8SX2C0BD" - Tak by například mohl vypadat váš TOKEN, ale vyplníte svůj.
sv_allow_lobby_connect_only "0" - Umožní připojit se 0 všem lidem nebo 1 pouze majiteli TOKENU.
hostname "Muj Server #1" - Název serveru ve hře jak se bude všem ukazovat.
rcon_password "agzios83" - Rcon heslo slouží k propojení serveru s weby, službami atd pro pokročilejší majitele.
sv_password "" - Heslo k připojení na server, buď takto žádné a nebo mezi uvozovky neco vypíšete.
sv_tags "zkradky,ktere,se,ukazou,v,tabulce,komunitnich,serveru,primo,ve,hre"
mp_warmuptime "30" - ¨V sekundách jak dlouho bude trvat rozehra.
mp_buytime "30" - V sekundách po startu kola jak dlouho bude možné nakupovat.
mp_freezetime "6" - V sekundách na začátku kola jak dlouho budete zmražení pro nákup.
mp_friendlyfire "0" - Vypnuté napadání spoluhráčů.
mp_timelimit "50" - V minutách trvání mapy.
mp_roundtime "12" - V minutách trvání jednoho kola.
A NEKOLIK DALŠÍCH
Takhle tedy nějak by mohl vypadat náš server.cfg na ploše a vložíme ho do té otevřené složky CFG ve FTP.
Ve čtvrtém kroku se podíváme na mapy. Vrátíme se o složku nahoru zpět do kořenového adresáře a otevřeme složku MAPS. Odtud odstraníme mapy, které nechceme na svém serveru. V našem případě si ponecháme pár map s DE_předponou. Vrátíme se zpět do kořenového adresáře a dole v souborech najdete soubory: MAPLIST a MAPCYCLE. V nich je pár map napsaných, ale my je přepíšeme podle těch, co jsme si nechali ve složce MAPS. Dále o pár řádku nad mapcycle vidíme soubor: gamemodes_server.txt.example z jeho názvu odstraníme: .example a vznikne nám: gamemodes_server.txt který otevřeme a dojedeme uplně dolu opět zapsat mapy, tentokrát ale trošku jinak. To ale uvidíte sami jak.
Pátým krokem už dojdeme k pluginům a adminům. V kořenovém adresáři tedy máme složku addons > sourcemod > a tu vidíme pár složek. Dojdeme tedy si nejdříve nastavit práva. Ve složce CONFIGS máme soubor: admins_simple.ini a ten otevřeme v něm máme nějaké vzory jak admina zapsat a vybereme si tedy na své STEAM_ID a zapíšeme ho následovně: "STEAM_1:1:1234567" "99:z" uložíme a zavřeme. Tím sme si nastavili sobě práva na server pro příkaz do chatu: !admin nebo do konzole sm_admin ještě nám to, ale nefunguje. Vrátíme se o složku z5 a otevřeme si složku PLUGINS kam si můžeme dávat pluginy, které si stáhneme nebo i sami napíšeme (O psaní si ale řekneme až jindy.) No najdeme tam i složku DISABLED ze které si vytáhneme do složky PLUGINS již na první pohled známé pluginy rockthevote, randomcycle, mapchooser a nomination. Všechny s koncovkou .smx. Pak dále si můžeme postahovat další pluginy z googlu, které najdeme a nebo přímo ze stránek sourcemod.net . U stažených pluginů však musíte dbát na správné uložení souborů ve FTP. .cfg soubory do configs .smx do plugins .sp do scripting atd...
Nyní máme už tedy server kompletně připravený a můžeme se vrátit do Hydry a server poprvé restartovat. Průběh můžeme pozorovat v Konzole a když uvidíme řádek: GC Connection established for server version 0, instance idx 1 ... Tak server funguje, práva už taky fungují, pluginy se rozjeli, defaultni mapa se načetla, server se přejmenoval atd... V opačném případě vám konzola začne hlásit chyby které ste udělali.
Toď v Prvním článku vše a v dalším se můžeme kouknout třeba jak si vytvořit vlastní portál nebo jak psát vlastní pluginy. Zatím Ahoj